דיברנו על:
דגשים למבחן
- במבחן יהיו בעיקר שאלות אמריקאיות, וקצת שאלות פתוחות.
- המבחן יבדוק ידע בסיסי בHTML, בCSS, בוורדפרס, בPHP ובמושגים שנלמדו בקורס (שרת לקוח וכיו"ב)
- במבחן יהיה unseen של קוד. אפגיש אתכן מול דוגמאות קוד בהן לא נתקלתן במהלך לימודיכן על מנת לבחון את יכולתכן לקרוא דוגמת קוד ולהבין את מטרתה.
- הוספתי לכן בעמוד הביבליוגרפיה קישורים למדריכים עם כל החומר שתזדקקו לו.
דגשים לפרוייקט
- אתר תדמית ללקוח אמיתי (תמורת תשלום כלשהו)
- דף בית כולל לפחות אחד משני המרכיבים הבאים
- תיבת הנעה לפעולה (טקסט קצר + טקסט לכפתור + כתובת לקישור)
- אזור ובו 3 דגשים / הפניות לעמודים פנימיים (תיבות עם אייקונים)
- לפחות תבנית אחת מותאמת אישית (התערבות בקוד של page-template מסויים)
- הוספת פונקציונאליות לממשק הניהול. הוספת שדות מיוחדים. ( WYSIWYG או סוג אחר של שדות מיוחדים)
- עמוד יצירת קשר.
- עבודה על תבנית בת
- הקפדה על רספונסיביות
- הוספת CPT (אנשי צוות או המלצות או גלריות)
- התמודדות עם דברים חדשים ולמידה עצמית (בהתאם לדרישות הלקוח, תוסף כלשהו)
- יש לתכנן את האתר בהתאם לדרישות UI/UX שנלמדות בקורס. הנחיות מפורטות יותר בהקשר הזה ינתנו בהמשך.
הבאנו במהלך ההרצאה גם דגשים נוספים והמלצות על הסכמות שמומלץ לעשות מראש מול הלקוח:
- אפיון מלא ומפורט של האתר
- התכנים ומי מזין אותם
- מתן שעות הדרכה פרטניות \ קבוצתיות להזנת תכנים במערכת הוורדפרס
- כמות פעמים שללקוח מותר לדרוש שינויים
- אפשרות להתפטר במידה והלקוח נוראי במידה יוצאת דופן
- שפת האתר (לסכם מראש שהאתר בשפה אחת, שלא תהיה ללקוח דרישה לאתר במספר שפות)
- תאימות לדפדפנים (ודרישה לרספונסיביות)
- לו"ז – שיחייב גם את הלקוח
- גרפיקה – מי מספק מה
- תשלומים, מחיר
- שדרוגים
- הטמעת סקריפטים
- אחריות, נגישות
- מי קונה אחסון, תמונות, דומיין ופונטים
- תמיכה – אופציונלי – שיהיה למי לפנות במקרה של קשיי תחזוקה של האתר, בתשלום נוסף
- הכשרת עובדים לתפעול האתר
- ממשק ניהול – ניתן לפרט גם על תכונות מובנות של וורדפרס, וגם על תכונות שאנו נוסיף.