סיכום שיעור 12

דיברנו על:

דגשים למבחן

  • במבחן יהיו בעיקר שאלות אמריקאיות, וקצת שאלות פתוחות.
  • המבחן יבדוק ידע בסיסי בHTML, בCSS, בוורדפרס, בPHP ובמושגים שנלמדו בקורס (שרת לקוח וכיו"ב)
  • במבחן יהיה unseen של קוד. אפגיש אתכן מול דוגמאות קוד בהן לא נתקלתן במהלך לימודיכן על מנת לבחון את יכולתכן לקרוא דוגמת קוד ולהבין את מטרתה.
  • הוספתי לכן בעמוד הביבליוגרפיה  קישורים למדריכים עם כל החומר שתזדקקו לו.

דגשים לפרוייקט

  1. אתר תדמית ללקוח אמיתי (תמורת תשלום כלשהו)
  2. דף בית כולל לפחות אחד משני המרכיבים הבאים
    • תיבת הנעה לפעולה (טקסט קצר + טקסט לכפתור + כתובת לקישור)
    • אזור ובו 3 דגשים / הפניות לעמודים פנימיים (תיבות עם אייקונים)
  3. לפחות תבנית אחת מותאמת אישית (התערבות בקוד של page-template מסויים)
  4. הוספת פונקציונאליות לממשק הניהול. הוספת שדות מיוחדים. ( WYSIWYG או סוג אחר של שדות מיוחדים)
  5. עמוד יצירת קשר.
  6. עבודה על תבנית בת
  7. הקפדה על רספונסיביות
  8. הוספת CPT (אנשי צוות או המלצות או גלריות)
  9. התמודדות עם דברים חדשים ולמידה עצמית (בהתאם לדרישות הלקוח, תוסף כלשהו)
  10. יש לתכנן את האתר בהתאם לדרישות UI/UX שנלמדות בקורס. הנחיות מפורטות יותר בהקשר הזה ינתנו בהמשך.

הבאנו במהלך ההרצאה גם דגשים נוספים והמלצות על הסכמות שמומלץ לעשות מראש מול הלקוח:

  • אפיון מלא ומפורט של האתר
  • התכנים ומי מזין אותם
  • מתן שעות הדרכה פרטניות \ קבוצתיות להזנת תכנים במערכת הוורדפרס
  • כמות פעמים שללקוח מותר לדרוש שינויים
  • אפשרות להתפטר במידה והלקוח נוראי במידה יוצאת דופן
  • שפת האתר (לסכם מראש שהאתר בשפה אחת, שלא תהיה ללקוח דרישה לאתר במספר שפות)
  • תאימות לדפדפנים (ודרישה לרספונסיביות)
  • לו"ז – שיחייב גם את הלקוח
  • גרפיקה – מי מספק מה
  • תשלומים, מחיר
  • שדרוגים
  • הטמעת סקריפטים
  • אחריות, נגישות
  • מי קונה אחסון, תמונות, דומיין ופונטים
  • תמיכה – אופציונלי – שיהיה למי לפנות במקרה של קשיי תחזוקה של האתר, בתשלום נוסף
  • הכשרת עובדים לתפעול האתר
  • ממשק ניהול – ניתן לפרט גם על תכונות מובנות של וורדפרס, וגם על תכונות שאנו נוסיף.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *